EXPLICIT KNOWLEDGE COMBINATION THROUGH SOCIAL PLUVIOMETRY INFORMATION DASHBOARDS

Authors

  • Gabriela Carvalho Ribeiro Universidade Federal Rural de Pernambucano
  • Cícero Pereira de Lima júnior Português
  • Ricardo André Cavalcante de Souza Português

Keywords:

Pluviometry; Combination; Information Visualization; Dashboard

Abstract

In the context of the Model SECI of knowledge conversion, Combination is the mode in which explicit knowledge is combined into a format most appropriate for a purpose. Through the development of dashboards it is possible to combine explicit knowledge in a graphical format that can allow the identification of patterns and anomalies, as well as help decision making. This article then presents an approach to creating dashboards, through the ThingsBoard platform, from information on social pluviometry (rainwater measurement by common people) recorded digitally in the database from a weather collaborative network called RECTEC.

 

Author Biographies

Cícero Pereira de Lima júnior, Português

Estudante de graduação em Ciência da Computação pela Universidade Federal Rural de Pernambuco(UFRPE), Bolsista bext.

Ricardo André Cavalcante de Souza, Português

Professor Associado do Departamento de Computação (DC) da Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE). Professor Permanente do Programa de Pós-graduação em Informática Aplicada (PPGIA) da UFRPE. Mestre (2002) e Doutor (2008) em Ciência da Computação pelo Centro de Informática (CIn) da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Diretor de TI da UFRPE entre Junho/2012 a Dezembro/2017. Atua nas seguintes áreas: Inovação Social Digital, Inovação em Educação, Governança Digital, Gestão do Conhecimento e Gestão de Produtos de Software.

Published

2019-11-05

How to Cite

Ribeiro, G. C., de Lima júnior, C. P., & Cavalcante de Souza, R. A. (2019). EXPLICIT KNOWLEDGE COMBINATION THROUGH SOCIAL PLUVIOMETRY INFORMATION DASHBOARDS. International Congress of Knowledge and Innovation - Ciki, 1(1). Retrieved from https://proceeding.ciki.ufsc.br/index.php/ciki/article/view/670