THE CONTRIBUTIONS OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN ENVIRONMENTAL EDUCATION PRACTICES: TOWARDS A CULTURE OF SUSTAINABILITY

.

Authors

  • Ana Gabriela Bosse Andrade Universidade Federal de Santa Catarina
  • mr. University Federal os Santa Catarina
  • Cinthya Mônica da Silva Zanuzzi University Federal os Santa Catarina

Keywords:

Environmental Education, Knowledge Management, Sustainability, Culture of Sustainability

Abstract

The importance of Environmental Education (EE) as a tool for the challenges currently faced, due to the environmental crisis, is widely recognized. However, it still faces several obstacles to its consolidation and institutionalization, with Knowledge Management (KM) being a strategic field of activity, as it involves the creation, sharing and application of information and experiences to optimize processes and solve problems. Together, these areas help create a solid foundation towards a culture of sustainability. With the aim of analyzing the contributions of KM in the field of EA, bibliographical research was carried out. As a result of this, it was realized that the field is still very little explored, however, it presents several possibilities, considering that the integration between EA and KM enhances the effectiveness of sustainable initiatives.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

mr., University Federal os Santa Catarina

Professor Titular da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), vinculado ao Departamento de Engenharia do Conhecimento do Centro Tecnológico. Graduado em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal de Santa Catarina com mestrado em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina e doutorado em Engenharia, na modalidade sanduíche, pela Universidade Federal de Santa Catarina e pela Universidade de Dortmund na Alemanha. Realizou pós-doutorado na Universidade de Berkeley, Califórnia nos Estados Unidos. Atua como docente e pesquisador nos programas de pós-graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento e Contabilidade. Tem experiência na área de Gestão e Planejamento Estratégico atuando principalmente nos seguintes temas: indicadores de sustentabilidade, desenvolvimento sustentável, gestão da sustentabilidade, governança pública, planejamento e economia ecológica. Coordena o grupo de Pesquisa Observatório da Sustentabilidade e Governança da UFSC e participa do grupo SIADES - Sistema de Informações Ambientais para o Desenvolvimento Sustentável da USP e no Núcleo de Estudos em Qualidade das Informações Corporativas e Setores Regulados.

Cinthya Mônica da Silva Zanuzzi, University Federal os Santa Catarina

Possui graduação em Agronomia pela Universidade do Estado de Santa Catarina (1993). Especialização em Engenharia de Segurança do Trabalho pela Universidade Federal do Paraná e Mestre em Engenharia e Gestão do Conhecimento pela Universidade Federal de Santa Catarina (2019). Atualmente é doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento da UFSC. Foi Coordenadora de Projetos do Instituto Catarinense de Sanidade Agropecuária e atuou no Projeto Agroinovação da Secretaria de Agricultura de Santa Catarina. Tem experiência na área de Agronomia, com ênfase na área ambiental, atuando principalmente nos seguintes temas: suinocultura e avicultura, coordenação de projetos, rastreabilidade, sistema integrado de produção, gestão ambiental, extensão rural e projetos de inovação no agronegócio. Faz parte da vertical Agtech da ACATE.

Published

2024-11-12

How to Cite

Bosse Andrade, A. G., Van Bellen, H. M., & da Silva Zanuzzi, C. M. (2024). THE CONTRIBUTIONS OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN ENVIRONMENTAL EDUCATION PRACTICES: TOWARDS A CULTURE OF SUSTAINABILITY: . International Congress of Knowledge and Innovation - Ciki, 1(1). Retrieved from https://proceeding.ciki.ufsc.br/index.php/ciki/article/view/1571

Most read articles by the same author(s)